Znaczące korzyści może przynieść polskim przedsiębiorcom sprzedaż na rynku holenderskim, który charakteryzuje się dużym potencjałem. Rozwinięty rynek handlu elektronicznego oraz pozytywne nastawienie Holendrów do polskich produktów stanowią tego podstawę. Warto jednak poznać specyfikę tego rynku oraz preferencje lokalnych klientów.
Korzyści wynikające ze sprzedaży towarów do Holandii
Polskie produkty są cenione przez mieszkańców Holandii dzięki rozwiniętym relacjom gospodarczym pomiędzy naszymi krajami oraz obecności licznej społeczności Polaków w Niderlandach. Holendrzy dokonują zakupów u zagranicznych sprzedawców na popularnych platformach, takich jak Bol.com czy Amazon.
Charakterystyka rynku handlu elektronicznego w Holandii
Platformy Bol.com, Wehkamp.nl oraz Coolblue dominują na rynku holenderskim. Coraz większe znaczenie zyskuje także Amazon. Warto korzystać z narzędzi, które są oferowane przez te serwisy, takich jak usługi FBA (Fulfillment by Amazon), które ułatwiają dotarcie do klientów oraz promowanie ofert.
Popyt na produkty w Holandii w kontekście handlu elektronicznego
Elektronika, odzież, kosmetyki oraz produkty wyposażenia wnętrz to kategorie produktów, które Holendrzy najczęściej kupują online. Polskie marki meblowe oraz kosmetyczne cieszą się dużą popularnością na tym rynku.