Zasady dostawy DDP Incoterms 2020: Dostarczone cło opłacone

Incoterms

DDP (Delivered Duty Paid), czyli “dostarczone cło opłacone”, to reguła Incoterms 2020, która nakłada na sprzedającego obowiązek dostarczenia towaru i zapłaty należności celnych importowych. Jest to jedyna reguła, która wymaga od sprzedającego zapłaty należności celnych importowych.

Przykład: DDP Warszawa Incoterms 2020

Incoterms zostały opracowane przez Międzynarodową Izbę Handlową.

Dostawa i ryzyko

Zgodnie z regułą DDP, sprzedający dostarcza towar do kupującego, gdy towar jest postawiony do dyspozycji kupującego, odprawiony w imporcie, na środkach transportu, gotowy do wyładunku, w oznaczonym miejscu przeznaczenia. Sprzedający ponosi wszelkie ryzyko związane z dostarczeniem towaru do miejsca przeznaczenia.

Rodzaj transportu

Reguła DDP Incoterms 2020 ma zastosowanie do każdego rodzaju transportu.

Miejsce dostawy/przeznaczenia

Sprzedający i kupujący powinni precyzyjnie określić miejsce przeznaczenia, ponieważ w tym punkcie ryzyko przechodzi na kupującego, a koszty do tego miejsca ponosi sprzedający (łącznie z kosztami odprawy w imporcie).

Koszty wyładunku

Jeżeli sprzedający, zgodnie z umową przewozu, ponosi koszty wyładunku, nie może dochodzić ich od kupującego, chyba że strony uzgodniły inaczej.

Odprawa celna

W warunkach DDP, sprzedający dokonuje odprawy celnej w eksporcie i imporcie oraz płaci wszelkie należności celne i dopełnia formalności. Jeśli sprzedający nie jest w stanie przeprowadzić odprawy celnej importowej, powinien rozważyć wybór DAP lub DPU. Należy pamiętać, że przy stosowaniu reguły DDP mogą wystąpić następstwa podatkowe.

Obowiązki stron (skrót)

Sprzedający: dostarcza towar i dokumenty, organizuje transport, ponosi koszty do momentu dostarczenia towaru, w tym koszty odprawy celnej w imporcie, pakuje i oznakowuje towar.

Kupujący: płaci cenę towaru, odbiera towar, ponosi ryzyko od momentu dostarczenia towaru, pomaga sprzedającemu w formalnościach celnych (na jego koszt).

Sprzedający, stosując regułę DDP, powinien zwrócić szczególną uwagę na fakt, że nakłada ona na niego maksymalny poziom obowiązków. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za zapłatę należności celnych w imporcie oraz należnych podatków.

Przypominamy, że każda firma, która zamierza importować lub eksportować towar spoza Unii Europejskiej, musi posiadać numer EORI. Wniosek o nadanie numeru EORI można złożyć samodzielnie lub skontaktować się z nami.

Udostępnij:

Podobne

Jako Agencja Celna świadczymy swoje usługi dla Polaków znajdujących się na terenie Wielkiej Brytanii. Zapewniamy pomoc m.in. w imporcie i...
Norwegia i Polska od lat dynamicznie wymieniają towary – od ryb po stal. Dowiedz się, jak przebiega import oraz eksport...
Incoterms 2020 usprawnia procedury celne w handlu międzynarodowym poprzez precyzyjne określenie odpowiedzialności stron i uproszczenie dokumentacji transportowej
Reguła FOB Incoterms 2020 precyzyjnie określa moment przejścia odpowiedzialności za towar w handlu międzynarodowym, gdy zostaje on załadowany na pokład...

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.